We beginnen onze dag meestal met drie verschillende dingen: Trefwoord, voorlezen en vrij lezen. Om de beurt mag er een groepje in Boekie Hoekie, een leeshoekje in onze klas met een lekkere luie bank en ligkussens.

Daarna werken we vaak aan de dagtaak waar ons werk voor taal, spelling en rekenen voor de hele week al op staat, maar natuurlijk legt de meester ook nog wel eens klassikaal iets uit, zodat iedereen even niet aan de dagtaak kan werken.

’s Middags werken we aan andere zaken. Wij hebben trouwens maar 3 middagen school, de woensdag- en vrijdagmiddag zijn we vrij, dat is wel lekker…

‘s Middags hebben we bijv. gymnastiek en muziek. Muziek krijgen we van juf Eveline, een echte vaklerares, waar je veel van kunt leren en ook genoeg lol mee kunt beleven. We werken ’s middags ook geregeld aan Faqta. Dat is de methode voor de vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Onderwerpen bij Faqta  zijn o.a. De Gouden eeuw, Ontdekkingsreizigers, Het skelet, Zuid-Amerika.

Op vrijdag is meester Hilbert bij ons in de klas. Wij zijn groep 7 van c.b.s. ’t Mozaiek. Wij zijn met 21 kinderen en onze meester is meester Geert.