Kinderboekenweek uitnodiging en informatie

Beste ouder(s), verzorger(s),

Op woensdag 2 oktober start de Kinderboekenweek. Omdat lezen zeer belangrijk is en wij als school dat ook willen uitdragen, besteden we uiteraard op verschillende manieren aandacht aan de Kinderboekenweek.

Op woensdag 2 oktober starten we om 08.30 uur met een gezamenlijke activiteit op het plein. Ook ouders zijn hierbij van harte welkom. Deze activiteit zal ongeveer 20 minuutjes tot een half uur duren.

Gedurende de Kinderboekenweek wordt in alle groepen aandacht besteed aan lezen, met als thema: ‘Reis mee!’

De groepen 1 tot en met 6 bezoeken een voorstelling in het kader van de Kinderboekenweek, in Heerde of Epe. Informatie hierover ontvangt u van de leerkracht.

Groep 7 en 8 krijgen op donderdagochtend 10 oktober bezoek van een kinderboekenschrijver in de klas. Op donderdagmiddag zijn alle leerlingen van groep1 t/m 8 vrij!

Op vrijdag 11 oktober sluiten we de Kinderboekenweek af met een boekenmarkt. Kinderen die dat willen mogen voor kleine prijsjes hun boeken, strips of tijdschriften verkopen op het plein (bij slecht weer binnen) Zij mogen dat doen vanaf een kleed van ongeveer een vierkante meter. Voor kinderen van groep 1 tot en met 6 die graag boeken willen verkopen verwachten wij dat er een ouder of andere volwassene naar school komt, die helpt bij het klaarleggen van de boeken.  De boekenmarkt begint om 12.00 uur. Kinderen die willen verkopen, mogen vanaf 11.40 uur hun te verkopen boeken of strips klaar leggen.

Tot slot willen wij u nog attenderen op het feit dat de Bruna een leuke actie heeft in de Kinderboekenweek. Veel ouders hebben het goede gebruik met hun kind in de Kinderboekenweek een boek aan te schaffen. Wanneer een boek wordt aangeschaft bij Bruna Vaassen, en de bon wordt aan school gegeven, krijgt de school een percentage van die kassabon in de vorm van boeken voor de school. Zo profiteert school van uw aangeschafte boek!

Wij hopen u te ontmoeten bij de opening van de Kinderboekenweek op woensdag 2 oktober.

Met vriendelijke groet namens het team van ’t Mozaïek,

Carmen Elijzen, Jeanet Vosselman en Annemieke van der Vegt