Olivier van de Voort bezoekt groep 7

Op woensdag 12 februari was het eindelijk zover: Olivier komt op school! In groep 7 wordt elk jaar het boek “Kampioen” van Corien Oranje voorgelezen. Het boek gaat over de toen 11-jarige Olivier, een groot zwemtalent. Wanneer hij 11 jaar is, overkomt hem een ernstig ongeluk, hij wordt bijna 3 km. meegesleurd door zijn eigen paard en als gevolg daarvan wordt zijn linker onderbeen geamputeerd. Door een enorme wilskracht en door zich te focussen op de door hem gestelde doelen slaagt hij erin om uiteindelijk lid te worden van de Para-Olympische Zwemploeg en komt hij uit op WK’s en de Olympische Spelen voor gehandicapten in Rio de Janeiro. Hij wint daar diverse medailles.

Op school geeft hij in een presentatie aan hoe hij dit heeft beleefd en hij probeert de kinderen mee te krijgen in: “Hoe ga je om met tegenslagen?” Zit je teleurgesteld, boos of verdrietig in een hoekje of ga je je focussen op dingen die je nog wel kunt en hoeveel heb je daar voor over? Welke mindset – gedachtegang – heb jij?

Voor de kinderen was het herkenbaar, wat doe je als iets niet lukt, als je ergens niet goed in bent. Ze hebben ademloos geluisterd en werden na afloop “beloond” met een foto + handtekening, een echte medaille van de Olympische Spelen zien en aanraken, enkele buitenactiviteiten en op een altijd vrolijke, enthousiaste Olivier!

• WhatsApp Image 2020-02-12 at 11.45.18
  • WhatsApp Image 2020-02-12 at 11.45.17