Voor uw kind is een nieuw schooljaar aangebroken; het leert nu lezen en schrijven!
De kinderen hebben in de klas voor het eerst een eigen tafel met een laatje waar van alles in zit. In groep 3 werken wij voor lezen en taal met de methode Veilig Leren Lezen (Kim-versie). We leren hierbij gelijk schrijven in blokletters. We gaan natuurlijk ook rekenen. Kinderen vinden het vaak leuk om thuis te laten zien wat ze hebben geleerd. Uw betrokkenheid hierbij zal hen extra motiveren en hun ontwikkeling stimuleren!
Op de middag hebben we MI thema’s die aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen of bij de thema’s van Veilig Leren Lezen waarbij zij op verschillende manieren met het onderwerp bezig kunnen zijn.

Handige weetjes:
Op maandag en vrijdag starten we met “de inloop”. Dit betekent dat er voor de kinderen werk klaar ligt waarmee ze gelijk kunnen beginnen. Op de andere dagen beginnen we in de kring ; er liggen dan boekjes klaar om te lezen.
Op donderdag hebben we muziekles van onze muziekdocent juf Marion.

Elke dinsdag- en woensdagochtend hebben we gym in de Koekoek van onze gymdocent. De gymtassen mogen dinsdag op school blijven hangen aan de kapstok.
Verdeeld over het schooljaar hebben we 8x een dinsdagmiddag “beeldend” die gegeven wordt door juf Marieke, een docent van het Cultuurplein.

In groep 3 wordt meer gewerkt en minder gespeeld dan bij de kleuters maar ook spelen vinden wij belangrijk dus hier maken wij regelmatig tijd voor.